Ukoliko ste jedni od onih koji bi vrlo rado iskoristili baš sve prednosti koje internet nudi, onda ste se verovatno i zapitali “Kako zaraditi preko Interneta?”.
U zadnjih par godina, mogućnost online zarađivanja je veća nego ikada! Ovo konkretno znači da postoji mnogo više poslovnih prilika i zanimanja koja do pre par godina nisu ni postojala, a koja sa sobom nose mogućnost pristizanja stalnog prihoda. Kako je online poslovanje imuno na postavljanje granica bilo kog tipa, danas možete da radite i zarađujete sa bilo kog mesta na svetu. Ovo znači da je zarada u online poslovima itekako moguća, a više na tu temu sledi u nastavku.
Freelancing ili otvaranje biznisa?
Freelancing je iz godine u godinu sve popularniji i trenutno postoji mnogo freelancera koji posluju kako sa domaćim, tako i sa stranim klijentima. Freelancing, kao jedna od dostupnih opcija za poslovanje, podrazumeva pružanje usluga drugima iz domena u kojima je freelancer stručan, a saradnje se najčešće ostvaruju putem platformi za freelancere. Internet je omogućio da ova saradnja bude moguća, te se zaključivanje poslova, pregovaranje i sprovođenje dogovorenog plana vrši isključivo online. Ovakva vrsta angažovanja podrazumeva određena znanja i profesionalna iskustva iz oblasti u kojoj freelancer posluje, a ugled i reputacija se ne stiču preko noći. Potrebno je dosta uloženog truda kako bi se kao freelancer pozicionirali među klijentima i kako biste na taj način sebi obezbedili solidna mesečna primanja.
Većina freelencera se nekada nađe pred nedoumicom da li da i dalje nastavi da posluje kao freelancer ili da se to poslovanje ozvaniči kroz određenu poslovnu formu. Pokrenuti sopstveni biznis ili ne? Ovo je trenutak kada na scenu stupaju preračunavanja o isplativosti takve odluke, istražuju se sve prednosti i mane koje nosi freelancing i preduzetništvo, a odluka zavisi od dosta faktora.
Osvrnućemo se na najčešće prisutne prednosti i nedostatke obe strane.
Prednosti freelancinga odnose se na to da imate mogućnost da počnete odmah da aplicirate za poslove i da imate priliku da odmah startujete sa istim u slučaju da uspete da brzo zaključite projekat sa klijentom. Niste vezani za lokaciju odakle radite i imate dosta manje administrativnih obaveza nego u slučaju otvorene firme. Međutim, kao freelancer ste lišeni sigurnosti kontinuiteta u poslu, pa tako u nekim periodima možete imati jako puno posla, a nekada da ga nema dovoljno. Takođe, ovde niste u prilici da skalirate svoje poslovanje i da na taj način radite na dugoročnom uvećanju prihoda.
Kada je o potkretanju sopstvenog biznisa reč, uz posvećen rad možete dosta toga da očekujete. Ukoliko uspete da razvijete posao toliko da niste u mogućnosti da sve sami završite, uvek možete zaposliti nekoga na određenu poziciju, ne lišavajući se pritom saradnje sa klijentom. Takođe, biznisi imaju viši stepen kredibiliteta, a uvek možete pratiti i pograme podrške za razvoj malih preduzeća. Sa druge strane, administrativna opterećenja su viša, morate izdvojiti novac za registraciju firme, izradu pečata i vođenje poslovnih knjiga.
Konačna odluka o tome hoćete li se opredeliti za freelancing ili za otvaranje firme zavisi od Vaših prioriteta, ciljeva, planova i resursa. Potrebno je da temeljno istražite “ZA” i “PROTIV” obe strane i da na osnovu onoga što donosi najviše koristi birate opciju koja je za Vas trenutno najpogodnija.
Šta znači Freelancing?
Termin “freelance” se odnosi na osobu koja samostalno pruža profesionalne usluge drugima na projektima ili privremenim poslovima, bez da je zaposlena u stalnom radnom odnosu kod jednog poslodavca. Osobe koje se bave freelancingom su samostalni stručnjaci u svojim područjima, poput programera, web dizajnera, pisaca, prevodilaca, lektora, fotografa, osoba koje se bave vođenjem naloga na društvenim mrežama i drugim poslovima iz oblasti digitalnog marketinga. Oni mogu pružati svoje usluge iz udobnosti svog doma, a u tu svrhu najčešće koriste posebne platforme za freelancere da bi pronašli poslove i klijente.
Freelance rad se često smatra privremenim ili honorarnim radom, ali mnogi ljudi se odlučuju za ovaj način rada kao dugoročno rešenje za svoje profesionalne karijere. Freelance rad može biti fleksibilniji i omogućiti veću autonomiju i kontrolu nad radnim vremenom i poslovnim odlukama.
Koje platforme iskoristiti za Freelancing?
Trenutno postoji veliki broj platformi koje su vrlo popularne među freelancerima i gde se oglašava veliki broj poslova od strane firmi iz celog sveta. Neke od najpopularnijih, navodimo u nastavku.
Upwork je jedna od najvećih platformi za freelancing na tržištu. Na njoj možete pronaći poslove u različitim područjima, uključujući programiranje, pisanje, grafički dizajn i poslove u vezi digitalnog marketinga.
Freelancer je još jedna popularna platforma za freelancing koja nudi bogat izbor projekata i usluga. Ovde imate mogućnosti za rad u različitim područjima, poput web dizajna ili marketinga, a pronaći ćete potrebne stručnjake za prevođenje i lektorisanje, editovanje video i zvučnog sadržaja i mnoge druge.
Fiverr se fokusira na manje projekte koji se završavaju brzo i obično nude usluge poput digitalnog marketinga, dizajna, pisanja, prevoda i slično.
Toptal je platforma za freelancing koja se fokusira na visoko kvalifikovane profesionalce i za razliku od drugih platformi, Toptal ima strogi postupak odabira prihvatajući samo najbolje stručnjake u svoj tim. Angažovanje je moguće na puno radno vreme, na pola radnog vremena ili na sat.
Guru je platforma za freelancing koja omogućava pronalaženje poslova u različitim područjima, a ovde možete i da prikažete svoje dosadašnje projekte na kojima ste radili.
99Designs je sajt koji je namenjen samo za freelancere koji se bave dizajnom. Ovo je jedno mesto koje okuplja ogroman broj kreativaca iz sfere dizajna, a njegov sistem je zasnovan na tome da poslodavci ukratko predstave projekat i onda dizajneri šalju svoja rešenja. Dizajner koji u ovom nadmetanju pobedi, biva isplaćen.
Kod odabira platforme za freelancing, bitno je proveriti način isplate, proviziju koju platforma naplaćuje, popularnost među klijentima i usklađenost rada platfrome sa Vašim potrebama.
Koje biznise možete da otvorite?
U zavisnosti od Vašeg znanja i iskustva iz određenih oblasti, možete izabrati koje poslove možete registrovati kroz privatni biznis. Trenutno postoji veliki broj opcija koje imate na raspolaganju, ali evo nekoliko poslovnih ideja koje biste mogli razmotriti.
Online prodavnica – Ako imate proizvode koje želite prodavati putem interneta, možete registrovati firmu koja će se baviti online trgovinom. Postoje mnoge platforme koje vam omogućuju izradu vlastite online prodavnice, kao što su Shopify, WooCommerce, Magento i druge.
Edukacija putem interneta je dobro rešenje za pokretanje online biznisa ukoliko imate adekvatno znanje stranog jezika ili ste radili već kao predavač. Klasične pedagoške veštine će Vam i ovde biti potrebne, samo bi forma prenosa znanja imala drugačiji oblik.
Šta kažete na biznis koji u osnovi ima online savetovanje ili coaching? Ako imate iskustva u području savetovanja ili coachinga, možete pokrenuti privatni posao i pružati usluge putem Skypea, Zooma ili drugih sličnih platformi.
Dizajn studio je pogodan za online formu iz razloga što se kompletna komunikacija sa klijentom može odvijati bez potrebe za fizičkim sastancima. Ovo je posebno popularna ideja među kreativcima, i dosta dizajnera je već pokrenulo sopstvene biznise.
Kao što dizajneri mogu pokrenuti svoj biznis, isto važi i za programere. Izrada web stranica ili aplikacija je apsolutno pogodna za online poslovanje, tako da ukoliko posedujete potrebna znanja i veštine iz oblasti programiranja – razmislite o ovoj ideji.
Koja su znanja potrebna da se ostvari online zarada?
Kako biste ostvarili zaradu putem interneta, neosporno je da morate posedovati adekvatna znanja iz oblasti koju ste odabrali kao primarnu za poslovanje. Da biste bili u prilici da adekvatno odgovarate na zahteva svojih klijenata, znanje i iskustvo treba da su na zavidnom nivou, i neophodno je da se uvek dodatno informišete o (eventualnim) promenama koje se događaju u Vašoj poslovnoj niši. Mimo tog profesionalnog znanja vezanog za struku, važno je biti poktovan znanjima i koja nemaju direktnu vezu sa strukom, kao što su pregovaranje, prodaja ili odnosi sa ljudima. Kao što možete zaključiti, za uspeh je potrebno dosta elemenata koje je potrebno međusobno uklopiti. Da biste u tom poduhvatu bili što uspešniji, iskoristite priliku da što više učite o preduzetništvu.
Šta je GoStudy?
Odlična vest je da sve što je potrebno da znate u vezi digitalnog preduzetništva možete pronaći u GoStudy BESPLATNIM KURSEVIMA Saznajte koje veštine kao preduzetnik treba da posedujete, informišite se o troškovima poslovanja, poreskim tretmanima i olakšicama. Takođe, na našoj online platformi možete da saznate sve o dostupnim programima podrške i o tome šta su inovacije u biznisu i kako da ih na pravi način zaštitite.
Sve materijale na ovu temu imate dostupno potpuno besplatno. Ono što je potrebno jeste samo registracija putem sajta www.gostudy.rs Nakon kreiranja korisničkog naloga, spremni ste za učenje. Pored kurseva u vezi preduzetništva, ovde ćete pronaći dosta kurseva na temu digitalnog marketinga.
Naši predavači poseduju dugogodišnje iskustvo u praksi i zahvaljujući tome, poznaju tehnike za lako i jednostavno prenošenje znanja. Uverite se u korisnost GoStudy kurseva i bićete u prilici da stečena znanja relativno brzo primenite u praksi.