Zahvaljujući tome da je danas prenos informacija brz, i da je online forma obraćanja popularnija nego ikada pre, došlo je i do nastanka nekih novih zanimanja koja se odnose na sferu digitalnog marketinga. Tako sada imamo brojne asistente, specijaliste ali i influensere.
Čime se Influenser bavi
Infuencer (influenser) je osoba koja ima uticaja na publiku putem društvenih mreža ili drugih medija. Oni su poznati po tome što imaju veliki broj pratilaca na platformama kao što su Instagram, TikTok ili YouTube i što koriste svoj uticaj da prenesu određene poruke ili da ispromovišu proizvode, usluge ili ideje. Oni često dobijaju novac za oglašavanje stvari koje podržavaju ili za oblikovanje sadržaja koji se bazira na tim stvarima. Mnogi influenseri su popularni zbog svojih blogova, vlogova, recenzija ili pak drugih oblika sadržaja putem kojih komuniciraju sa publikom koja ih prati. Tačnije, pravi uspeh influensera se ne vezuje za veličinu zajednice koju okuplja, već za broj ljudi koji iskreno veruju influenseru i koji će zbog date preporuke istražiti neku temu, kupiti predloženi proizvod ili uraditi neku akciju koja se propagira od strane influensera. Ovo su brendovi odavno prepoznali, pa tako imate priliku da primetite da veliki broj uspešnih i priznatih influensera sarađuje sa nekim brendom.
Koje kategorije influensera postoje?
U svemu, pa i u poslu influensera, potrebno je izabrati ono u čemu smo najbolji. Influenseri, na osnovu teme koja ih zanima i o kojoj najviše znaju, biraju svoju nišu i na srodne teme komuniciraju sa publikom koju takođe privlači takav sadržaj. Dakle, pogrešno bi bilo angažovati influensera koji je upućen u modnu industriju da reklamira hranu. U skladu sa tim, evo koje to sve kategorije influensera postoje kao najčešće izdvojene:
Modni influenseri – Poznati među svojim modnim stilovima i tendencija, popularni su uglavnom među mlađom publikom, ali svakako postoje i oni čija je ciljna grupa i starija populacija.
Beauty influenseri – Ovi influenseri se fokusiraju na lepotu i na negu kože, često dajući savete o proizvodima i tehnikama za negu i ulepšavanje.
Fitness influenseri – Njihova niša odnosi se na zdrav način života koji podrazumeva vežbanje i zdrav način ishrane i promovišu benefite koje ovakav stil života ima. Često pružaju motivaciju svojoj zajednici i dele korisne savete o pravilnom načinu vežbanja i ishrane.
Food influenseri – Food influenseri svoj uticaj imaju na publici koju privlači kulinarstvo. Oni su tu da podele recepte, da isprobaju nove tehnike pripreme hrane i da preporuče određene namirnice ili brendove koji posluju u toj branši.
Travel influenseri – Ova vrsta influensera deli svoja iskustva sa putovanja širom sveta, a često ocenjuju smeštaje i prevoznike. Takođe, od njih se uvek mogu dobiti korisni saveti o tome kako otputovati povoljno u neku zemlju, šta probati od hrane i šta videti.
Lifestyle influenseri – Ukratko, pomalo od svega. Ova vrsta influensera nije bazirana na jednu tačno definisanu oblast, već se fokusiraju generalno na život i svakodnevne aktivnosti u njemu.
Gaming influenseri – Ovi influenseri su entuzijastični igrači i često sa svojom publikom dele svoje iskustvo igranja video igara.
Kao što smo već pomenuli – ovo su samo neke od kategorija influensera i postoje mnoge druge, koje uključuju razne teme i interese. Važno je napomenuti da neki influenseri mogu plasirati kombinaciju sadržaja iz više kategorija.
Kako odabrati pravog influensera za svoj biznis?
Odabir pravog influensera je ključni faktor za uspešnu promotivnu kampanju. Kako znati da ste uspeli u tome? Evo na šta treba u startu obratiti pažnju.
Ciljna publika
Ko prati influensera kojeg želite da angažujete? Da li su ti pratioci i Vaša ciljna grupa?
Engagement
Obratite pažnju na aktivnosti pratioca na nalogu influensera. Da li njegove objave podstiču publiku na reagovanje, da li lajkuju objavljeni sadržaj i da li ga komentarišu?
Relevantnost
Važno je da utvrdite da li influenser ima iskustvo sa sličnim proizvodima i uslugama kao što su Vaši, odnosno, da li je njegova sfera interesovanja kompatibilna sa onim čime se Vaše poslovanje bavi.
Reputacija
Da li je influenser “na dobrom glasu”? Važno je znati i da li je influenser odgovoran, da li redovno ispunjava dogovorene obaveze i kako su prethodni saradnici zadovoljni sa njim.
Stil i ton obraćanja
Proverite da li stil i ton obraćanja influensera odgovara Vašem biznisu.
Budžet
Razmislite o tome koliko novca ste spremni potrošiti na kampanju sa influenserom, pa izbor suzite na one koji se nalaze u određenom cenovnom rangu.
Koja su znanja potrebna da bi se odabrao pravi influenser?
Kako biste bili sigurni da je odabir influensera dobar, morate za početak dobro poznavati svoju ciljnu publiku, njihova interesovanja i potrebe. Nakon toga, istražite koji su to influenseri koji zadovoljavaju kriterijume koji su definisani smernicama za odabir pravog influensera i nakon toga krenite u komunikaciju. Vešta i pregovaračka komunikacija ovde će biti presudna, dok je prepoznavanje strategije rada influensera vrlo korisna veština. Takođe, važno je da znate i kako funkcionišu kampanje sa influenserima, na koji način se sprovode i kako se proverava njihov učinaka i procenjuje isplativost uloženog.
Šta je GoStudy?
GoStudy je mesto gde se online i besplatno uči o digitalnom marketingu i preduzetništvu.
Sada imate priliku da steknete nova korisna i u praksi primenljiva znanja u jednoj od najatraktivnijih oblasti, bez obzira na pređašnje iskustvo.