Šta je Google Oglašavanje, i šta se može postići?

Kako bi se predstavljanje brenda i razvoj prodaje što bolje predstavilo online auditorijumu i potencijalnim kupcima i klijentima – koriste se razni kanali promocije. Jedan od tih kanala je i Google oglašavanje.

Google oglašavanje je oglašavanje putem Google platforme koja oglašivačima omogućava da prikaže svoje oglase na Google pretraživaču i drugim partnerskim sajtovima. Oglasi u Google Ads kampanjama se mogu tačno usmeriti ka određenoj lokaciji i publici sa jasno definisanim targetiranjem. Na ovaj način, stvara se mogućnost da se postignu jasno određeni ciljevi uz ostvarivanje povrata investicije u oglašavanju.

Koji ciljevi Google oglašavanja postoje?

Kako bi se što se brend koji se oglašava što bolje predstavio publici, važno je da se pre početka reklamiranja na Google-u definiše strategija za ovaj vid oglašavanja. Ovde je važno definisati ciljeve koji se žele postići kreiranjem Google Ads kampanja, a ciljevi mogu biti:

  • Kreiranje ili jačanje brenda.
  • Povećanje saobraćaja na sajtu.
  • Ostvarenje što većeg broja novih lead-ova.
  • Povećanje prodaje.
  • Predstavljanje novog proizvoda.
  • Promocija aplikacije.
  • Povećanje poseta u lokalnim objektima.

Brand awareness and reach kampanje za cilj imaju da se tokom trajanja oglašavanja što više čuje za brend i da ta vest dopre do što većeg broja ljudi.

Website traffic Google Ads kampanje vode se sa ciljem usperavanja publike da posete website koji se reklamira.

Leads kampanje generišu nove lead-ove, kroz upućivanje publike da preduzmu traženu radnju koja je za kampanju važna – da se popuni kontakt forma ili da se izvrši prijava na newsletter.

Sales tip kampanje za cilj ima povećanje prodaje kroz prodaju u online ili fizičkoj prodavnici, putem aplikacije ili preko telefona.

 Product and brand consideration cilj kampanje bira se kada se želi privući što više ljudi koji su zainteresovani da saznaju više o proizvodu ili usluzi koja se plasira.

App promotion služi za postizanje što većeg broja preuzimanja aplikacije.

Local store visits and promotions je cilj kampanje koji se bira kada želite da se poveća broj u lokalnim objektima, kao što su restorani ili predstavništva.

Koji je cilj Vašeg Google Oglašavanja?

Sada kada znate koje sve ciljeve Google oglašavanje može da postigne, da li znate na koji način da odredite cilj svog oglašavanja? Ako ste odmah pomislili na veću prodaju, zapitajte se da li to onda znači da svako ko odabere veću prodaju na sajtu da zaista to i postigne? Zar je zaista tako lako? Ne! Do dostizanja veće prodaje potrebno je razviti strategiju oglašavanja koja nužno ne podrazumeva odmah opredeljenje za kampanju koja u fokusu ima prodaju.

Kako onda da znate koji su to koraci koje treba prvo preduzeti? Upravo o tome kako se grade i sprovode strategije u oglašavanju možete naučiti u našim BESPLATNIM KURSEVIMA.

Kako pokrenuti reklamu na Google-u?

Pokretanje reklama na Google-u je sledeći korak nakon definisanog cilja koji se želi postići promocijom. Kako biste imali aktivne reklamne kampanje na Google platformi, pre svega je potrebno da imate obezbeđenu karticu sa koje ćete vršiti naplatu za potrebe oglašavanja i da imate kreiran nalog za oglašavanje. Kada su ovi uslovi ispunjeni, tada se, shodno cilju oglašavanja, bira vrsta kampanje i prelazi se na kreiranje oglasnih grupa i oglasa. U vezi sa ovim, potrebno je da sastavite listu pozitivnih i negativnih ključnih reči, kako bi oglasi bili plasirani što relevantnijoj publici. Potom, važno je dobro postaviti sve parametre unutar kampanje kako bi plasirani oglasi imali što bolji učinak. Kada se sve podesi, oglasi su, nakon odobrenja od strane Google-a, spremni za prikazivanje po zadatim kriterijumima. Oglasi se ne mogu prikazivati pre nego što njihov status postane “Eligible” jer je to neophodna potvrda koja govori u prilog tome da su oglasi ispoštovali sve potrebne smernice i odredbe oglašavanja.

Nakon potretanja reklame na Google-u, možete pratiti njene rezulate i učinak koji oglasi postižu i vršiti izmene u postavci, kako bi rezultati bili što bolji. Google Ads Vam pruža mnoge alate za praćenje učinkovitosti kako biste mogli da imate uvid u to koliko se novca troši na nivou svake kampanje, oglasne grupe ili oglasa, kao i po svakom kliku. Važno je pratiti performanse oglasa i kampanje u kontinuitetu, kako biste bili sigurni da je budžet za promociju utrošen na najoptimalniji način.

Koje vrste Google oglasa postoje?

Još jedna od važnih stavki u ovom vidu oglašavanja jeste i izbor vrste oglasa koji će biti plasirani. Odluka o ovome donosi se na osnovu vrste niše u kojoj se posluje i na osnovu toga šta je za Vašu publiku najsrodnije, kao i koji su to ciljevi koji se žele postići pokretanjem ovakve promocije. Kao što vidite, odluka za odabir vrste oglasa zavisi od više faktora, ali svakako ne smemo isključiti ni znanje stečeno iskustvom o tome šta je najučinkovitije, odnosno, koje kombinacije daju najbolji rezultat.

Google oglasi mogu biti u različitim formama, a najzastupljenije su sledeće.

Tekstualni oglasi – oglasi koji su putem ključnih reči povezani sa željama i potrebama korisnika. U Google pretraživaču, korisnici kucaju ono što je predmet njihovog interesovanja, a kao rezultat na taj upit pojavljuje se tekstualna forma oglasa koja sadrži tražene termine.

Video oglasi – oglasi koji su u formi video zapisa i koji na taj način promovišu određeni brend, proizvod ili uslugu. Pokazali su se kao forma koja vrlo dobro konvertuje i koja ima vrlo dobar odziv kod publike.

Oglasi u formi slike ili animacije – takozvani displej oglasi koji su vidljivi na sajtovima ili aplikacijama koje korisnik posećuje. Kroz ove oglase, u formi slike ili gifa, predstavlja se usluga, proizvod ili brend koji se promoviše i na taj način se privlači pažnja korisnika.

Shopping forma je karakteristična za promociju tačno određenih proizvoda koji se korisnicima prikazuju i njihov cilj je da što detaljnije, kroz naziv, opis i cenu proizvoda, predstave proizvod koji se reklamira.

Oglašavanje putem Gmaila – promotivne poruke u vezi proizvoda ili usluga, ili pak aktuelnih popusta često se plasiraju i kroz Gmail. Kako je svakodnevno u upotrebi od strane zaista velikog broja ljudi, Gmail sanduče je odličan placement koji, kada se koristi na pravi način, daje oglašivaču dosta koristi.

Da biste bili u prilici da kreirate kampanje i Google oglase koji će se vremenom pokazati kao najučinkovitiji, važno je da “dođete do formule” koja će Vam obezbediti najbolji mogući učinak. Ovo možda zvuči jednostavno, ali ključno u svemu jeste da svakodnevno budete upućeni u kampanju i da prema njoj ponašate kao prema nečemu što je živo i što ima svoje potrebe. Uz dobru procenu i skaliranje budžeta možete postići zaista veliki uspeh koji će dovesti do toga da se, tokom vremena, uloženi budžet višestruko isplaćuje. A to je i cilj, zar ne?

Nauči digitalni marketing uz GoStudy

Naučiti digitalni marketing uz GoStudy je jedan od najpraktičnijih načina. Zašto?

Jednostavnim kreiranjem naloga NA SAJTU otpočeli ste svoj put edukacije u vezi digitalnog marketinga. Dajemo Vam priliku da pristupite velikom broju lekcija potpuno besplatno i da učite tempom koji je za Vas najoptimalnije – u vreme i sa mesta koje Vam najviše odgovara. Biti u toku sa svim novinama iz sfere digitalnog marketinga nije lako, ali je isplativo u koliko želite da u tom polju gradite karijeru ili da pak bolje razumete kako digitalna forma marketinga funkcioniše, kako biste i sami znali kako da ispromovišete svoje poslovanje.

U svakom slučaju, ono što smatramo još jednim benefitom ukoliko se odlučite za GoStudy jeste i to da ćete znanje sticati od stručnjaka iz oblasti digitalnog marketinga i preduzetništva, koji iza sebe imaju višegodišnje uspešno iskustvo u praksi. Upravo ta činjenica je našim predavačima olakšala u pronalasku najpogodnije forme za prenos znanja polaznicima, te su u skladu sa tim, kreirali sadržaj koji je lako razumljiv i koji daje tačne upute kako da se određene radnje praktično primene. Teme koje se obrađuju su koncipirane kroz module, i raspoređene su tako da svakom polazniku bude zgodno da ih isprati kao jednu kompletnu celinu. Bez obzira na to da li ste neko ko ima iskustva i znanja o tome kako digitalni marketing funckioniše ili ne – verujemo da ćete u GoStudy školi digitalnog preduzetništva pronaći mnogo korisnih informacija na teme koje Vam zanimaju. Saznajte sve o tome kako da kreirate kompletnu marketing strategiju koja će uroditi plodom i koja će Vam u dogledno vreme pomoći da se usluge, proizvodi ili brend koji se promoviše, budu prikazani u najboljem svetlu.

Kako je primena stečenog znanja i testiranje naučenog osnova dobre prakse, ohrabrujemo Vas da nakon usvojenog znanja iz kurseva, isto primenite i kroz svoje kampanje. Nemojte se plašiti testiranja i istraživanja. Uvek budite slobodni da isprobate nešto novo i da vidite kakav će efekat to imati na Vašu kampanju i oglase.

Za kraj, nakon što usvojite potrebna znanja kroz besplatne kurseve GoStudy edukacije, i nakon što ista primenite u praksi, ne zaboravite jednu važnu stvar. Digitalni marketing zahteva da budete ažurni. Stalni razvoj digitalnog marketinga neizostavno diktira nove trendove, daje nam nove opcije i podstiče nas na kontinuirano istraživanje i učenje. Dakle, uvek budite u toku sa promenama koje se tokom vremena javljaju, testirajte nove opcije koje se pojaljuju u postavci kampanja i budite otvoreni za sve novo što se bude nudilo. Samo kroz testiranje ćete biti u prilici da otkrijete koje to opcije “bolje rade” i šta je to što je trenutno više isplativije.

Zato, ne čekajte predugo. Pokrenite se za sticanje novih znanja i novih poslovnim mogućnosti. GoStudy je tu da Vam olakša taj put i da se postara da znanje naših mentora bude na najefikasniji način preneto na sve polaznike.

Slični blogovi

Kako da postaneš vlasnik kriptovalute?

4 reči koje sigurno prodaju tvoj proizvod

SEO ČAROLIJA: POSTANITE ZVEZDA NA PRVOJ STRANI GOOGLE-A