Iako je rad od kuće često smatran za posebnu pogodnost ili čak i beneficiju, polako se u svesti ljudi ustaljuje gledište na njega kao na samo drugačiju formu obavljanja posla. Poslovi koji se tehnički mogu obavljati sa bilo koje lokacije, bez problema mogu da se obavljaju od kuće zaposlenog ili sa bilo koje druge lokacije koja obezbeđuje uslove za to – pre svega dobru internet konekciju i mir za fokus na radne zadatke.
Prednosti rada od kuće
Iako ovakav način rada deluje pa prvi pogled vrlo atraktivno, zapravo je istina ipak malo drugačija. Ona se odnosi na to da rad od kuće nije za svakoga. Pre svega, rad od kuće je srodan pojedincima sa čvrstim stavom, onima koji imaju ustaljene radne navike i koji neće odstupati od svog radnog rasporeda i rokova. Ako ste neko ko svoj posao započinje u isto vreme od kuće kao što bi to bio slučaj da ste u kancelariji; ako poštujete pauze kao što biste ih poštovali u kancelariji i ako sa istom predanošću pristupate poslu bez obzira na mesto rada – Vi nećete biti neko ko rad od kuće doživljava kao priliku za zabušavanje. U suprotnom slučaju biće suprotno i tada, nažalost, učinak nije na zadovoljavajuće nivou.
Sa druge strane, postoje i oni koji ne vide rad od kuće kao neku dobru opciju, iz razloga što više vole rad u kolektivu i svakodnevnu interakciju sa kolegama. To je sasvim u redu, a na svakome od nas je da iskreno sebi postavi pitanje o tome kojoj grupi pripada.
Koje su prednosti ovakvog načina rada?
Za početak, rad od kuće je bolja opcija za sve one kojima smeta distrakcija u kancelariji od kolega ili od kancelarijskog života, uopšteno. Česta pitanja i razmena komentara među kolegama zna da utiče na to da se fokus i pažnja oslabe, pa postoje oni kojima je draže da se sami, u udobnosti svog doma fokusiraju na posao i tako izbegnu prekidanja i odvlačenje pažnje. Ovo automatski znači veću produktivnost koja se u radu od kuće postiže. Za sve one koji mogu da izaberu fleksibilno radno vreme, ovo je još jedna prednost, jer tada možete da organizujete dan na način koji Vam najviše odgovara – biraćete vreme za rad i vreme za privatne obaveze. Ušteda vremena u odlasku na posao i dolasku kući je apsolutno neosporna! Ovo znači da ste radom od kuće pošteđeni gužve u saobraćaju i da odmah, po završetku radnog vremena, Vi imate vreme na raspolaganju za svoje planove. Takođe, možete uštedeti novac na ishrani, garderobi i drugim troškovima koji su obično povezani sa radom u kancelariji.
Koji su to online poslovi pristupačni početnicima?
Ako ste iskrenim pristupom i preispitivanjem došli do zaključka da pripadate onima kojima je rad od kuće bolja opcija nego rad u kancelariji, onda se verovatno pitate kao da to što pre sprovedete u delu. Evo nekoliko ideja za poslove koje možete obavljati sa bilo koje lokacije na Zemlji, pod uslovom da imate znanje iz navedenih oblasti, dobru internet konekciju i da poštujete zadate rokove za projekte.
Content Kreator
Content kreator ili osoba koja će da kreira sadržaj za internet i društvene mreže. Ovo je posao iz oblasti digitalnog marketinga, a to može uključivati pisanje blogova, snimanje video zapisa, stvaranje dizajniranje grafika i slično. Cilj content kreacije je stvaranje sadržaja koji će privući i angažirati publiku, stvoriti određenu vrednost za publiku i promovisati određenu poruku, proizvod ili uslugu. Kako biste postali uspešni content kreatori, važno je da budete kreativni, vešti u pisanju i/ili vizualnom stvaranju sadržaja, i što je isto važno, da poznajete publiku za koju stvarate sadržaj. Takođe je važno pratiti trendove u industriji, pratiti analitiku i prilagođavati svoj sadržaj prema potrebama publike.
Ako Vas ova tema zanima, pogledajte naš besplatni kurs koji se zove Marketing sadržaja i šta je zaista bitno.
Social Media Menadžer
Social media menadžer je osoba koja upravlja društvenim medijima za firme, brendove ili organizacije. Ovaj posao uključuje stvaranje i objavljivanje sadržaja na društvenim mrežama (poput Facebooka, Twittera, Instagrama i drugih), praćenje interakcije s publikom i kreiranje strategija kako bi se postigao veći doseg i angažman. Osim kreiranja sadržaja, ovde se podrazumeva i odgovornost za planiranje marketinških kampanja i reklama, analizu podataka o publikama i interakciji s korisnicima, kao i za praćenje konkurencije i praćenje trendova u industriji. Uloga social media menadžera postala je vrlo važna za firme i brendove, jer društveni mediji postaju sve važniji kanal za marketing i komunikaciju sa publikom.
Da li imate iskustva u ovom poslu ili želite da naučite kako se on radi?
Koristiće Vam da pogledate dva besplatna kursa na ovu temu: Kako društvene mreže funkcioniš i Budu majstor Instagrama i Facebooka.
Tekstopisac – Copywriter
Tekstopisac, poznatiji i kao copywriter, je osoba koja piše tekstove koji su namenjeni prodaji proizvoda ili usluga. Njihov posao uključuje pisanje reklamnih i marketinških materijala poput oglasa, brošura, e-mailova, web stranica, letaka, kataloga i drugih vrsta promotivnih materijala.
Tekstopisac mora biti vešt u pisanju tekstova koji privlače pažnju, motivišu i pokreću publiku na kupovinu ili preduzimanje željene akcije, istovremeno promovišući proizvod ili uslugu na najbolji mogući način. Stoga, osim kreativnosti, važno je da imaju poznavanje psihologije prodaje za svoju ciljnu publiku.
Uz pisanje reklamnih materijala, copywriteri takođe mogu pisati sadržaj za društvene mreže, blogove, članke i druge marketinške materijale koji se koriste za promociju proizvoda i usluga.
Unos Podataka
Kako biste radili kao osoba koja je zadužena za unos podataka, morate biti izuzetno precizni i pažljivi, jer je ovo ključno za obavljanje ove vrste posla. Unos podataka je posao u kojem se unose podaci u bazu podataka ili neku određenu aplikaciju. Ovaj posao može biti rutinski i monoton, ali je ključan za organizaciju i upravljanje podacima unutar veće kompanije ili nekih organizacija. Unos podataka može uključivati unos različitih vrste podataka, poput finansijskih podataka, podatke o inventaru, razne statistike i ankete i sl.
Osim unosa podataka, zadatak zaposlenog na ovom radnom mestu uključuje proveru podataka kako bi se osigurala njihova tačnost, a ponekad i njihovu analizu. Rad na ovom poslu može zahtevati veštine korišćenja raznih aplikacija za unos podataka, obradu podataka u Excelu, kao i poznavanje osnovnih pravila o kategorizaciji podataka.
Prevodilac
Prevodilac je osoba koja radi na poslovima prevođenja, a može biti angažovana za poslove prevođenja različitih sadržaja na sve moguće teme. Ovaj posao podrazumeva napredno znanje minimum dva jezika, a to podrazumeva i pisanje i izgovor. Takođe, prevodilac treba da bude upoznat sa kulturom i frazama govornih područja koja se prevode. Ponekad je potrebno prevoditi stručne termine ili izraze, što zahteva dodatna stručna znanja.
Postoje različiti tipovi prevođenja koji uključuju stručnjake za simultano ili konsekutivno prevođenje govornih prezentacija ili konferencija, kao i prevođenje književnih dela, tehničke dokumentacije i drugih tekstualnih sadržaja.
Virtuelni Asistent
Virtuelni asistenti uglavnom rade za kompanije koje žele da optimizuju svoje troškove i poboljšaju učinkovitost poslovanja. Njihov posao uključuje različite zadatke koji se obavljaju online, a mogu se odnositi na administraciju, organizaciju rasporeda sastanaka i putovanja, unos podataka i slanje elektronske pošte. Kao virtuelni asistent, možete biti i tehnička podrška za određene softvere.
Da biste bili uspešni u svom poslu, važna je dobra organizovanost, kao i poznavanje rada u softverima koji virtuelni asistenti svakodnevno koriste.
Koja znanja su potrebna da se rade poslovi za početnike?
Svaki posao, bez obzira na nišu, zahteva osnovna do napredna znanja, u zavisnosti od stepena odgovornosti koja Vam bude poverena. Ovo znači da bez obzira na to da li želite da radite neke od navedenih online poslova ili Vam je želja da to bude neki drugi online posao – početnici, baš kao i oni koji su duže vreme u tom istom poslu, treba da imaju znanja i veštine koje dati posao iziskuje.
Kako se neprekidno radi na unapređenju i proširenju znanja u svim oblastima, tako je i važno da se znanje svakodnevno proširuje i nadograđuje. Danas, više nego ikada dostupni su načini za edukovanje, bilo da su oni u formi video zapisa ili knjiga.
Edukaciju o digitalnom marketingu i digitalnom preduzetništvu možete steći i putem besplatnih GoStudy kurseva koji su dostupni svima onima koji imaju želju i volju da svoje znanje prošire.
Šta je GoStudy?
Sa željom da se što većem broju ljudi približi znanje o digitalnom marketingu i digitalnom preduzetništvu, kreirana je GoStudy škola digitalnog preduzetništva.
Potpuno besplatno, samo uz kreiranje korisničkog naloga, sada ste u prilici da steknete značajna znanja u vezi društvenih mreža, online oglašavanja, strategije digitalnih komunikacija. Podelićemo znanja o tome kako funkcioniše e-mail marketing, ali i šta je važno znati ako želite da budete preduzetnik.
Da li ste spremni? Kreirajte svoj korisnički nalog već danas i nakon usvojenog znanja krenite u potragu za svojim online poslom!