SPECIJALIZACIJA ILI OPŠTE ZNANJE?

Da li je bolje biti ekspert u jednoj oblasti ili je bolje imati opšte znanje, odnosno znati pomalo iz svake oblasti?

Obe strane imaju svoje prednosti i mane.

Volim da koristim jednu metaforu koju sam čuo pre mnogo godina.

Specijalizacija je kao naoštreni kuhinjski nož, a opšte znanje je kao švajcarski nož. Kao što znate švajcarski nož ima mnogo funkcija, nož, odvijač, makaze, turpiju… dok kuhinjski nož ima samo jednu namenu.

Međutim kuhinjski nož je mnogo oštriji i njime možemo mnogo efikasnije da sečemo. Švajcarski nož ima mnogo funkcija, ali nijedna funkcija nije bolja od kvalitetnog pojedinačnog alata.

Šta je prednost specijalizacije?

To što možeš da se posvetiš jednoj oblasti u potpunosti i da postaneš ekspert u njoj.

Mana je nedostatak fleksibilnosti, jer šta god da radiš u okviru nekog projekta nećeš moći da radiš samostalno i moraćeš imati veliko poverenje u ostatak tima.

Takođe, mana je odsustvo diversifikacije, što znači da „držiš sva jaja u jednoj korpi“.

Što se tiče opšteg znanja ni u jednoj oblasti nećeš biti toliko dobar/a, uvek će neko znati više od tebe, ali ćeš znati o svemu po nešto i to je dobra stvar jer je internet dinamičan i brzo se menja.

Ukoliko dobiješ obimniji projekat možeš ga sam/a da uraditi ili iskordinisati.

Još jedna prednost opšteg znanja za koju bih rekao da je možda presudna kod nas je da poslodavci uglavnom traže osobe koje imaju različita znanja.

Oni često u oglasima za posao, znaju da preteraju i da traže od jedne osobe nešto što je nemoguće da jedna osoba zna na vrhunskom novou, međutim uvek je bolje kada dođeš na razgovor za posao da kažeš – ja sam dobar u kopirajtingu, znam osnove dizajna, znam nešto o svakoj društvenoj mreži itd.

Specijalizacija je više orijentisana ka Americi i njihovom tržištu, gde se obično traže eksperti specijalizovani za jednu oblast. Ukoliko tražite poslodavce i klijente za područje Balkana bolje prolazi opšte znanje.

Zaključak je da je najbolje da imate znanje iz više oblasti, ali je uvek dobro da ste posebno dobri i ekspert u jednoj ili dve oblasti, koje će vam biti ključne za vaš posao.

Za više o ovoj temi pogledajte GOstudy edukativnu platformu.

Slični blogovi

4 reči koje sigurno prodaju tvoj proizvod

SEO ČAROLIJA: POSTANITE ZVEZDA NA PRVOJ STRANI GOOGLE-A

STARTAP SAFARI: KLJUČNE FAZE RAZVOJA STARTAPA